Klachtenregeling

Als een aantal mensen samenwerkt, gaat er wel eens iets niet goed. Bijna altijd kan dat samen opgelost worden. Een heel enkele keer lukt dat niet. Wij vinden dat elk probleem, hoe vervelend ook, opgelost moet worden. Heeft u een klacht? U vindt in onderstaand schema bij wie u terechtkunt.

Het Veluws College heeft een stappenplan waarin precies staat bij wie u een klacht kunt indienen.

klacht betreft verwijzing naar
Levering leermiddelenfonds/boetes mevrouw D. Schenk
Situatie in een klas de betreffende coach
Een mentor/coach teamleider van het team waarin de mentor zit
Een docent teamleider van het team waarin de docent zit
Een conciƫrge de teamleider facilitair
Een teamleider de adjunct-directeur die de teamleider aanstuurt
Een teamleider de directeur
Een adjunct-directeur de directeur
Een directeur de algemeen directeur VO
Sanctie opgelegd door school eerst de betreffende teamleider, daarna de directie
Roosterzaken de adjunct-directeur die roosterzaken in zijn/haar portefeuille heeft
Verlofaanvragen het infopunt
Rapporten eerst de betreffende teamleider, daarna de adjunct-directeur van de desbetreffende afdeling
Bevordering eerst de betreffende teamleider, daarna de adjunct-directeur van de desbetreffende afdeling
Programma Toetsing en Afsluiting (PTA) eerst de teamleider van het examenjaar, daarna de adjunct-directeur bovenbouw havo of vwo
Ongewenste intimiteiten vertrouwenspersoon

 

Indien u bij de betreffende functionaris geen gehoor heeft gekregen, kunt u contact opnemen met de directie. U kunt ook altijd een klacht indienen bij de externe klachtencommissie: