Klachtenregeling

Als een aantal mensen samenwerkt, gaat er wel eens iets niet goed. Bijna altijd kan dat samen opgelost worden. Een heel enkele keer lukt dat niet. Wij vinden dat élk probleem, hoe vervelend ook, opgelost moet worden. Heeft u klacht? U vindt in onderstaand schema bij wie u terechtkunt.

klacht betreft verwijzing naar
Situatie in een klas de mentor van uw kind
Een mentor de docent-teamleider van het team waarin de mentor zit
Een docent de docent-teamleider van het team waarin de docent zit
Een conciërge de teamleider
Een (docent-)teamleider de directeur
Een directeur de algemeen directeur VO
Sanctie opgelegd door school eerst de betreffende teamleider, daarna de schooldirectie
Roosterzaken de teamleider
Verlofaanvragen leerlingenloket
Rapporten eerst de betreffende teamleider, daarna de directeur
Bevordering eerst de betreffende teamleider, daarna de directeur van de desbetreffende afdeling
Progr. Toetsing en Afsluiting eerst de teamleider van het examenjaar, daarna de directeur
Ongewenste intimiteiten Vertrouwenspersoon

Indien u bij de betreffende functionaris geen gehoor heeft gekregen, kunt u contact opnemen met de schooldirectie.

U kunt ook een klacht indienen bij de externe klachtencommissie:

Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)

Stichting Onderwijsgeschillen,

Postbus 85191 

3508 AD Utrecht

T: 030 – 280 95 90

E: [email protected]

W: www.onderwijsgeschillen.nl

Onze volledige klachtenregeling vindt u hier: Klachtenregeling Veluws College